Preggo träning

HELLO SUNSHINE!!! 
Alltså, igår när jag och björn gick hem så kände jag att det var ett rent helvete.

För det första är det HÖGT upp och för det andra regnade det och blåste från precis samtliga håll. Sen slog det mig att nästa ”vår” så kommer jag putta en vagn med ett litet liv i samtidigt. Frågan är då…kan man vara hemma när det regnar när man har barn? Alltså stanna hemma för att man inte pallar vädret?
Jag menar, barnet kommer ju avsky regnet lika mycket som sina föräldrar, haha.
 
Men hallå. Så farligt är det kanske inte egentligen, så länge man kan knäppa sin regnjacka…. Eller stanna inne :).

Det viktiga är att lägga sina favoritsneakers på hyllan den dagen tror jag!

Idag går vi in i vecka 23.
Junior är 27 cm lång och väger 430g (tror dock han väger mer..haha). 
Fatta att om 17 veckor så kommer denna lilla krabat förändra våra liv på alla sätt som han kan. 

Hur firar jag och Björn detta? Jodå, det ska jag berätta. 
Vi köper en vit soffa och en vit fåtölj and the best…en vit matta. Med andra ord kommer vi ha vardagsrummet i karantän…hahahah!! (Too soon)?

Hur känns det att inte kunna träna som man brukar? Den frågan får jag nog varje dag.. Förstår ni hur SKÖNT det är att bara få gå in på gymmet och njuta av att träna i typ 40 minuter?

Att du inte tränar för att du ska bli starkare, smalare, snabbare, spänstigare, uthålligare eller något annat. 
Utan du tränar för att du och ditt barn ska må så BRA som är fysiskt möjligt. 
DET ÄR HELT MAGISKT.
 
Mitt tips till dig som är gravid, njut och bara njut. 
Men du ska absolut träna och du ska träna för att kroppen kommer tacka sig så extremt mycket. 

Just nu kan jag fortfarande i princip köra på precis som vanligt. Jag springer dock inte (det är nog det enda jag verkligen saknar. Mina mördarintervaller). 

Men allting annat gör jag precis som vanligt fast med halva belastningen. Inga marklyft på 120 kg utan på 60, inga bålövningar förutom lite twistar. 

Jag tränar för tillfället ca 7 tjejer som är gravida vilket är så JÄKLA roligt.

Men där ser jag också vilken skillnad det kan vara.
Vissa känner obehag redan efter vecka 15 med att träna på som vanligt. 
Så det viktigaste är fortfarande att du lyssnar på kroppen.
Och om du råkar vara gravid som jag, det lilla livet som växer i magen.

Vecka 23 liksom, HELLO!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s