Beach 2019 bla bla


Har ni märkt att sommaren börjat smyga sig på? Det tydligaste tecknet på detta kan man tro är solen eller blommor som blommar.

Men nej! Det är då Aftonbladet lägger ut sina härliga löpsedlar med hur man går ner i vikt snabbt.

”Vila dig till drömvikten!” ”Anette, 46 åt grus: tappade 16 kilo på en månad- det skramlar lite när jag går men titta så fit jag är”!

”Ät skit och bli smal med vår unika metod”….Ja, fantasirubrikerna verkar inte ha några gränser.
Även på Instagram och andra sociala medier flödar det med konstiga träningsprogram och onaturliga ideal. 

Jag märker det ganska mycket i min vardag också.
Jag börjar se samma personer två gånger om dagen helt plötsligt.
Ser hur folk taggar varandra i inlägg om hur man ska äta för att komma ” i form”. Hetsen är här…

Detta är lika intressant varje år, hur mycket tid som går åt på att folk ska hitta ett sätt att få fram magmusklerna så snabbt som möjligt.
Istället för att då hitta en balans som funkar 365 dagar om året. 


Jag har full förståelse för att man vill se så snygg ut som möjligt under sommarhalvåret och att man därför kanske drar ned på sina snabba kolhydrater. 
Men det här med att:

  1. Springa på morgonen (hysteriskt)
  2. Strypa sina kolhydrater och bara äta sallad. 
  3. Träna igen på eftermiddagen för att förbränna så mycket som möjligt. 
  4. Köpa för små kläder för att man tror att detta är den enda lösningen att hålla motivationen uppe. 
  5. Blodsockret sjunker och ett sug av socker uppstår så man maxar i sig allt man kommer över för att sen tro att ”men jag har ju ändå tränat två gånger idag så jag kan äta detta”. No, no, no…
  6. Köpa träningsprogram av personer som inte riktigt har koll på läget. 
  7. Gå på bluffar som står på Instagram och Facebook
  8. Vi kan hålla på i en evighet. 

Mina bästa tips för att få en snygg och tränad kropp både invändigt och utvändigt är inte så svåra.
Men du behöver rätt verktyg av rätt person. Någon som lyssnar till vad du vill och ser vad du har för kroppstyp att jobba med. Så gå inte på allt du läser, utan var väldigt källkritisk. 
Bara för att en person har 30K+ följare på Instagram och står att personen är PT så betyder det inte att hen har en komplett PT-utbildning. 

Det bästa du kan göra är att skriva ner dina mål.
1. Vad du ska åstadkomma varje vecka. PLANERA DIN TRÄNING. 
2. Hur du ska lägga om din kost för att på ett hållbart sätt nå dina mål?
3. Istället för att tänka ”vad ska jag inte äta” så tänk, ”detta ska jag äta för att det mår jag bra av att äta detta”
3. Hur mycket och vad du ska träna.
4. Planera in det i din kalender. Du är den viktigaste personen i ditt liv. Prioritera dig även om nåt oförutsett kul dyker upp.
Tacka nej till vinhänget på Bar Himmel om du bestämt dig för att ta en löptur.
5. Berätta för din partner eller vän, så du har någon att bolla din resa med. 
6. Sätt ett slutdatum och bara KÖÖR.

Om du inte har möjlighet att ta hjälp av en PT, så kolla igenom youtube och se om du hittar någon som får dig inspirerad.
Men inte vem som helst nu, mycket är bara rent hyckleri. 


Varför är det då så svårt när det egentligen är så enkelt? Varför sätter vi så hög press på oss själva istället för att försöka hitta en balans som fungerar 365 dagar om året? 
När jag läser detta så kan jag känna ”hur kan man fortfarande gå på dessa delar och tro att man mår bra av det här” 

Säger det igen! 
SÖMN, RIKTIG MAT, TRÄNING/MOTION OCH SEX. 
Där har vi det, allt för att vi ska må tipptopp!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s