En vanlig träningsvecka!

Hallå!
Hoppas ni mår magiskt och njuter av våren som kommit (även om det är typ fem grader).

Jag har fått lite frågor om hur mina träningsveckor ser ut, superkul men detta är ett känsligt ämne för så många då vi inte riktigt kan jämföra oss med varandra rakt av när det kommer till detta.

Det som är normalt för mig är inte fungerande för mina somliga av mina kunder eller vänner.
Och det som funkar för dom är inte optimalt för mig.
Men, så här brukar de se ut!

Måndag: Kör alltid marklyft och chins i dryga 30 min, sen hoppar jag in på en high intensity-klass och svettas bort helgens synder. Det passet brukar vara 45 min men arbetande tid kanske 30 min. Så där har jag en go 60-minutersträning!

Tisdagar: Här kör jag ett HIIT-pass på lunchen med ett gött gäng. Mest för att det är så sjukt roligt men också väldigt utmanade.
Onsdagar: LEG DAY!! (Nej, inte ”lägg dej”. LEG DAY!) Här trycker vi på med de tunga benövningarna. Under de senaste 5 månaderna har jag kört extremt tungt.
Nu pratar vi alltså 5 repetitioner på kanske 80-90% av mitt max.
Men de senaste veckorna har jag gått tillbaka till det lite roligare!
Spänst, fler reps och mycket lättare vikter.

Torsdagar: Överkropp! Här kör jag allt som har med den övre delen att göra. Bänkpress, axelpressar, rodd, axlar och mycket rörlighet för axlarna.

 Fredagar: VILA! OCH GOD MAT!

Lördagar: Intervaller, det kan ni läsa om under ”WORKOUT”.

Söndagar: Benpass nummer två!
Detta passet är mer ren njutning.
Man kan sova ut, äta en härlig lunch och sen har man massor av energi för att orka med träningen.
Visst verkar det vara mycket?
Jag vet, men det är en toleransnivå som jag arbetat upp under många år.

Någonting jag gör varje dag är yoga nidra. Detta är något som fått mig att börja slappna av ordentligt och fått min kropp och kännas så mycket med sammansatt och inte så splittrad. Liksom att huvud, kropp och själ håller ihop och arbetar inte emot varandra.
Jag har fått en personlig guidning av Johanna Hector. Det känns verkligen som en burk med honung som smeker hela kroppen invändigt.

De dagarna när jag känner att jag jobbar för mycket eller att energin inte är på topp tränar jag inte. Inte konstigare än så.
Jag har under årens lopp blivit väldigt duktig på att känna in min kropp och framförallt hitta en balans där emellan.
Man ska aldrig ge sig ett på ett pass om man redan innan känner sig utdränerad.
Det är liksom kroppens sätt att tala om för en att det är dags för vila.
Men om du känner dig fit for fight- kör hårt!!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s