TO THE TOP

Jag har aldrig varit en långdistanslöpare. Det är tråkigt och det känns som jag får andnöd innan jag ens startat upp RunKeeper.
Efter 1 km börjar jag leka fågelskådare och tittar runt för att hitta en anldening till att stanna.

Men vem har sagt att man inte kan springa bara för att man inte springer flera mil innan frukost?
Det viktigt att träna varierat och få in lite konditionsträning emellanåt, ja.

Så därför kör jag regelbundet olika typer av intervallträning, vilket är grymt bra för konditionen och förbrännigen (och psyket)

Det går fort och känslan efteråt är AMAZING.
(Ja, man kan även uppleva runners high under intervaller. In your face, marathonlöpare!!)

Maten smakar godare och sängen känns skönare. Benen skakar sådär härligt när man går därifrån.

Alla har olika förutsättningar för inför detta såklart men generellt gäller:
1. Hitta en jobbig trappa.
(Jag springer upp för dessa trappor 15 ggr, ändrar tempo varje intervall)
2. Kör inte all out på första, då kommer du bara få panik de resterande som återstår.

Det kommer kännas för jävligt de första gångerna men när man kommit in i det… Då är det oslagbart!!

/P

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s